Optymalizacja SEO stron internetowych i sklepów www

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych to dzisiaj podstawa do skutecznego pozycjonowania strony internetowej, a zarazem pierwszy krok ku większej widoczności w sieci. Nawet interesująca i oryginalna treść nie wystarczy, bez optymalizacji SEO Twoja strona nie odniesie sukcesu i nie dotrzesz do użytkowników poszukujących twoich usług.

Optymalizacja SEO stron internetowych

Postaw na działania optymalizacji strony www

Działania optymalizacji strony www, polegają na dostosowaniu strony do wymagań wyszukiwarek internetowych i potrzeb użytkowników. Celem optymalizacji strony internetowej jest poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania, zwiększenie szybkości ładowania strony internetowej i poprawy ogólnego User experience (UX).

Optymalizacja stron internetowych to podstawa do skutecznego pozycjonowania i najczęściej od niej zaczyna się cała droga do osiągnięcia wysokiej pozycji. Dowiedz się co mogę zrobić, żeby zwiększyć widoczność Twojej strony internetowej w wyszukiwarce, abyś mógł dotrzeć do nowych klientów.

Postaw na działania optymalizacji strony www

Optymalizacja strony internetowej

Odpowiednio przeprowadzona optymalizacja strony internetowej jest istotnym elementem pozycjonowania. Optymalizacja SEO ma na celu ulepszenie strony zarówno dla robotów Google, jak i dla użytkowników. Dzięki dobrze zoptymalizowanej stronie masz większe szanse na wyświetlanie się na pierwszej stronie Google.

Profesjonalny audyt SEO

Przeprowadzenie audytu SEO, ma na celu utworzenie dokumentu zawierającego szereg zaleceń, uwag i porad dla badanej strony internetowej. Audyt SEO pozwala zdiagnozować daną stronę www pod kątem wymagań wyszukiwarki i wskazaniu elementów do poprawy. Audyt SEO to sprawdzenie strony internetowej pod kątem zgodności z wymaganiami wyszukiwarki Google, który obejmuje wiele aspektów witryny, ma na celu sprawdzenie treści, linkowania wewnętrznego, szybkości ładowania strony www oraz stan indeksowania w wyszukiwarce. Profesjonalny audyt SEO dotyczy kwestii technicznych, a jego wynik ma na celu wskazanie atrakcyjności Twojej strony www dla użytkowników czy efektywność sprzedaży twojego sklepu internetowego.

Profesjonalny audyt SEO

Audyt UX i analiza użyteczności

Strony internetowe mają spełniać określone cele. W biznesie jest to zazwyczaj sprzedaż produktów w sklepie internetowym, pozyskanie zapytania ofertowego na stronie firmowej lub założenie konta. Aby strona była skuteczna, musi być pod tym kątem odpowiednio zaprojektowana. Postaw na użyteczność strony internetowej, aby użytkownicy szybko i bez problemów mogli zaspokoić potrzeby informacyjne na Twojej stronie www. Audyt użyteczności (Audyt UX) pozwala ocenić i poddaje opinii eksperta funkcjonalność Twojej strony internetowej. Przeprowadzenie optymalizacji pod kątem UX jest idealnym rozwiązaniem dla każdego e-biznesu, wspierając i doskonaląc procesy sprzedaży zarówno produktów jak i usług.

Postaw na UX strony www

Pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron www to szereg działań, które zmierzają do podniesienia strony w rankingach wyszukiwarki. Do działań pozycjonowania stron www zalicza się wspomniane powyżej działania SEOUX, ale również link bulding, content marketing i analitykę internetową. Skuteczne pozycjonowanie strony w Google jest bardzo ważne. Trudno wyobrazić sobie, jak ogromną liczbę zapytań internauci wprowadzają do wyszukiwarki każdego dnia – a liczba ta stale rośnie! Wysoka jakość oferowanych usług nie sprawi, że sklep czy strona www będzie częściej odwiedzana przez użytkowników. Bez odpowiednich działań, właściwego contentu oraz optymalizacji strony internetowej ruch na twojej stronie www czy proces zakupowy będzie znikomy.

Pozycjonowanie stron www

Przykładowe realizacje

Zobacz przykłady moich realizacji, projektowanie stron internetowych, to tylko część działań agencji interaktywnej. Znajdziesz tu przekrój wszystkich najlepszych projektów wykonanych do tej pory, przez strony firmowe czy projekty identyfikacji wizualnej po rozbudowane serwisy internetowe.

Optymalizacja SEO, trochę teorii

Stworzenie strony internetowej nie gwarantuje wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Dzięki pozycjonowaniu jest to możliwe, a pierwszym etapem jest optymalizacja SEO. Proces Optymalizacji SEO polega na dostosowaniu elementów strony internetowej pod wymagania wyszukiwarki Google.

FAQ

Na czym polega optymalizacja strony www?

Optymalizacja strony internetowej to działanie, które polega na dostosowaniu strony do konkretnych potrzeb. Najczęściej dotyczy dostosowania strony internetowej do wymagań algorytmów wyszukiwarek internetowych (Google, Bing, Yahoo) i potrzeb użytkowników. Celem optymalizacji strony jest najczęściej poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania, zwiększenie szybkości ładowania i poprawa ogólnego user experience oraz współczynnika CTR. Sam proces optymalizacji strony składa się z wielu elementów i rzadko jest jednorazowym działaniem. Najczęściej optymalizacja SEO jest tematem, który dotyczy poprawy strony, która jest w internecie i jej skuteczność jest niezadowalająca lub nie spełnia oczekiwań. Działania związane z optymalizacją SEO najłatwiej podzielić na te dotyczące spraw technicznych i treści na stronie (content). Podstawą dobrej optymalizacji strony jest zawsze audyt SEO, który daje informacje na temat problemów wymagających poprawy.

Działania on-site SEO

Działania on-site SEO obejmują wszelkie działania, które wykonujemy na stronie. Zaliczyć do tego możemy m.in. poprawę technicznej części strony, np. optymalizację prędkości ładowania, poprawki w kodzie, a także inne działania typu rozbudowa linkowania wewnętrznego, optymalizacja treści strony pod frazy kluczowe, tworzenie nowych podstron itp. Do działań on-site SEO wliczamy także uzupełnianie meta title, tekstów alternatywnych, ustawianie przekierowań czy wdrażanie tagów kanonicznych. W ramach działań on-site SEO należy również usunąć wszelkie błędy oraz dotychczasowe usterki witryny, które mogą negatywnie wpływać na jej wyświetlanie oraz odbiór zarówno przez roboty indeksujące, jak i użytkowników.

Działania off-site SEO

Pojęcie działań off-site SEO najczęściej kojarzy nam się z prowadzeniem szeroko pojętego link buildingu bez rozróżnienia na poszczególne jego dziedziny. Mówiąc, o przeprowadzaniu działań off-site SEO należy zacząć od analizy konkurencji. Jest to element, który bardzo często wykonujemy już na etapie audytowania danej witryny. Analiza stron konkurencyjnych pozwala nam na wyciągnięcie odpowiednich wniosków odnośnie optymalizacji strony, a także nadanie poszczególnym działaniom właściwych priorytetów. Oprócz tego w ramach prac off-site SEO realizujemy kampanie linkowania, optymalizujemy wizytówki Google Moja Firma, prowadzimy działania w social mediach, publikujemy wpisy gościnne oraz artykuły sponsorowane na innych, często tematycznych stronach oraz tworzymy content marketing.