Projekt logo, identyfikacja wizualna firmy

Uporządkowana linia graficzna ma na celu określenie elementów, które biorą udział w tworzeniu materiałów reklamowych firmy. Dlatego warto pomyśleć już na samym początku działalności firmy o odpowiedniej Identyfikacji Wizualnej zaczynając od logo. Spójna i efektywna grafika wzmacnia działania marketingowe.

Identyfikacja wizualna firmy

Zadbaj o wizerunek marki, Identyfikacja wizualna

Zrób ten krok, który pozwoli ci utrzymać lub osiągnąć wysoki poziom na rynku Twojej firmy, jeśli nie chcesz być nic nie znaczącą nazwą. Silna i spójna tożsamość marki to skrupulatne przygotowania i świadomy plan, procentujący na lata, a wszystko po to aby odnieść wyraźny i trwały sukces.

Odpowiedni, dobry design, kreatywność i nie szablonowe rozwiązania, zbudują silne relacje, stając się marką z charakterem w świadomości twoich odbiorców. Dokładne poznanie twoich oczekiwań jest podstawą do rozpoczęcia procesu projektowania kreatywnego i oryginalnego logo.

Pełna identyfikacja wizualna Twojej firmy

Na identyfikację wizualną składa się całokształt symboli związanych z firmą, zapewniających jej rozpoznawalność. Głównym z nich jest logo. Ważne, by było uniwersalne, łatwe do zapamiętania, niepowtarzalne i trwałe, odporne na chwilową modę. Identyfikacja wizualna pokazuje Twoim klientom, kim jesteś oraz co Cię wyróżnia na tle konkurencji. W tworzeniu identyfikacji wizualnej ważne są wszystkie elementy związane z Twoim biznesem, takie jak strona internetowa, wizytówki, papier firmowy, koperty czy teczki. Zadbamy o to, aby były jak najwyższej jakości. Dzięki poznaniu Twojej firmy, jej historii, klientów i celów zbudujemy pełną identyfikację wizualną Twojej marki.

Przykładowe realizacje

Zobacz przykłady moich realizacji, projektowanie stron internetowych, to tylko część działań agencji interaktywnej. Znajdziesz tu przekrój wszystkich najlepszych projektów wykonanych do tej pory, przez strony firmowe czy projekty identyfikacji wizualnej po rozbudowane serwisy internetowe.

Identyfikacja wizualna trochę teorii

Zakres identyfikacji wizualnej firmy lub marki różni się w zależności od kontekstu biznesowego oraz strategii marketingowej. Wszystkie formy zbudowane są jednak z podstawowych elementów tworząc większe projekty jak również całe systemy identyfikacji.
faq

Co to jest Identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie, służące kreowaniu wizerunku marki, firmy na rynku. Termin ten określa ogół symboli i zachowań stosowanych w firmie w celu uzyskania czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia jej spośród konkurencyjnych marek. Spójny system wizualny jest najważniejszym elementem całościowej identyfikacji.

Systemem identyfikacji wizualnej to skonkretyzowany opis procedur i oznaczeń graficznych stosowanych w przedsiębiorstwie. Stworzony jest w celu uzyskania klarownej i jasnej identyfikacji, która w sposób logiczny nawiązywać będzie do posiadanego przez markę logotypu, a przede wszystkim wyznawanych przez markę wartości i jej kultury organizacyjnej.

Dzięki elementom systemu identyfikacji wizualnej odbiorcy, czyli potencjalni klienci i kontrahenci mają możliwość łatwego rozpoznania firmy lub marki. Odpowiednie opracowanie projektu systemu identyfikacji wizualnej ma szczególne znaczenie na początku prowadzenia działalności, kiedy dochodzi do pierwszego kontaktu odbiorców rynku z firmą. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, dlatego trzeba zadbać, by opracowane elementy wywoływały u odbiorców przekazu pożądane odczucia i emocje.

Po co jest Identyfikacja wizualna?

Po pierwsze dzięki dobrej identyfikacji możesz osiągnąć spójność komunikacji marki. Wszystkie elementy marki w procesie tworzenia kolejnych materiałów lub komunikacji powinny być spójne i w logiczny sposób do siebie nawiązywać. Materiały graficzne są elementem komunikacji marki, ponieważ przekazują odbiorcom pewne komunikaty oraz budzą określone odczucia i skojarzenia.

Najczęściej firma zaczyna od zlecenia projektu logo, a potem zamawia na przykład projekt wizytówki. Kolejne projekty mogą być zlecane innym firmom i może to prowadzić do sytuacji, że katalog, reklamy powstaje na wzór wizytówki, strona internetowa na podstawie katalogu produktów. Oczywiście kolejne działania i projekty ad hoc nie prowadzą to do niczego dobrego. Tak wykonane projekty mogą być nawet spójne, ale będą całkowicie przypadkowe graficznie i gorzej postrzegane przez odbiorców.